لوبونتو

اولین مرجع لوبونتو (و LXDE) به زبان فارسی

لوبونتو

اولین مرجع لوبونتو (و LXDE) به زبان فارسی

لوبونتو 12.10 منتشر شد

نظرات 9 + ارسال نظر
گیمپ در فیسبوک جمعه 28 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 14:06 http://abigraphic.ir/showthread.php?tid=213

منتظر دوستان:

https://www.facebook.com/pages/GIMP-Tutorial/267880769982157

علیرضا شنبه 29 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 12:18

من این نسخه را دانلود کردم و از روی فلش بوت کردم ولی بر خلاف ابونتو، تصویری نداشتم و فقط علامت خط تیره روی صفجه نمایان می شد. این را هم اضافه کنم که من می خواهم لوبونتو را بر روی نت بوک خودم که صفحه نمایشی 10 اینچی دارد نصب کنم. ممکن است مرا راهنمایی نمایید؟

شما اول بگو که قبلا هم لوبونتو روی نت بوکت داشتی؟؟ چون گاهی این مورد مشکل سازه؛ شاید لوبونتو با گرافیکت مشکل داره (مثلا برای شخص من Ubuntu با کارت گرافیکم نمیسازه)

دوم اینکه از سالم بودن فایل دانلودی مطمئن هستی؟؟ شاید فایلت بد دانلود شده.

علیرضا دوشنبه 1 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 22:47

من روی نت بوکم تونستم اوبونتو رو نصب کنم. ولی فایل لوبونتو رو با اینکه از سایت اصلی خودش گرفتم و با برنامه ای که خودش معرفی کرده بود روی فلش ریختم ولی باز هم وقتی با فلش بوت می کردم یه صفحه مشکی می اومد و همون جا موند.
البته این رو هم بگم که اوبونتو 12.04 با گرافیک نت بوکم مشکل داشت ، ولی توی نسخه 12.10 حل شد. گویا لوبونتو و اوبونتو خیلی به هم نزدیک هستند، پس روی لوبونتو هم باید این مشکل حل شده باشه.

من دنبال یه لینوکس سبک و کارامد هستم و به همین خاطر اوبونتو را پاک کردم. در ضمن از لینوکس هم چیز زیادی نمی دانم. به نظر شما از چه توزیعی استفاده کنم بهتر است؟ که هم روی نت بوک با رم 1 گیگ جواب بده و هم کار باهاش زیاد سخت نباشه

لوبونتو، زوبونتو، کوبونتو و ... اینا همه از یه خانواده هستن و یک شرکت مسئول انتشارش هست. ولی گاهی بعضی هاشون مشکل دارن با بعضی سخت افزار. مثال خودم رو زدم که با اوبونتو مشکل دارم.

اگه دنبال راحتی هستی، همین اوبونتو (و زیر مجموعه هاش) بهترین گزینه ها هستن.
ولی خب چرا همون اوبونتو رو نصب نمیکنی؟ اوبونتو رو اگه روی نت بوک نصب کنی، خودکار نسخه مخصوص نت بوکش نصب میشه.

همینطور میتونی زوبونتو رو هم تست کنی. زوبونتو برای رم های حدود 1 گیگ مناسبه (ولی تا حالا در مورد استفادش روی نت بوک نشنیدم)

انتخاب بعدیت میتونه لینوکس مینت باشه (از خانواده اوبونتو - ولی یک شرکت متفاوت اونو توسعه میده)
لینوکس مینت یه نسخه XFCE داره که تقریبا معادل همین زوبونتو هستش.

http://xubuntu.org
http://www.linuxmint.com
http://www.linuxmint.com/download.php

علیرضا پنج‌شنبه 4 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 00:19

سلام مجدد
ممنون از وقتی که صرف کمک به بنده می کنید.

اولونتو رو نصب کردم ولی خیلی کند بود به همین دلیل پاکش کردم.

میشه درباره ی نسخه های مختلف مینت توضیح بیشتری بدهید.

من از Cinnamon بیشتر خوشم اومده ولی نمیدونم با رم 1 گیگ میشه باهاش کار کرد یا نه؟
در کل چیزی درباره ی تفاوت این توزیع ها نمی دونم و فقط از این توزیع هم به خاطر شبیه بودن به ویندوز خوشم اومده. ممنون میشم راهنماییم کنید.

سلام. خواهش میکنم.

آخه اوبونتو رم یکم بالایی میخواد. بخاطر همین روی 1 گیگ کند جواب میداد.

لینوکس مینت، جدیدترین نسخش (مینت 13 - مایا) طبق گفته های خود سازندش به 512 رم برای اجرا نیاز داره. ولی این رم «حداقل» هست. برای کار کردن راحت تر رم باید بالاتر باشه.

ولی مینت یه نسخه XFCE داره (معادل زوبونتو) که برای اجرا رم پایین تری رو نیاز داره.
ولی به این هم دقت کن که XFCE (قبلنا که ازش استفاده میکردم) یه سری مشکلات داشت (مثل تغییر زبان داخلش یکم گیر بود)

-------------------------------

اما توصیه من:
اول بگو مشکل دانلود کردن داری؟؟؟ اگه میتونی راحت دانلود کنی:
1- یکبار دیگه لوبونتو (Lubuntu) رو از اول دانلود کن. شاید فایل اولت ناقص دانلود شده بود و موفق شدی همین لوبونتو رو نصب کنی.

2- همون اوبونتو (Ubuntu) رو که دانلود کرده بودی رو دوباره نصب کن، منتها بجای استفاده از محیط یونیتی، به حالت کلاسیکش برو. (اینجوری رم کمتری مصرف میشه) و شاید در سرعت تاثیر بزاره.

3- مینت xfce رو نصب کن. (به عنوان آخرین گزینه) و البته زیاد نگران مشکلاتش هم نباش. تو انجمن درموردش سرچ کنی خیلی ها تونستن مشکلاتشونو حل کنن.

http://blog.linuxmint.com/?p=2088
http://blog.linuxmint.com/?p=2031

اینم راهنمای نصب fall back روی اوبونتو
http://complete-concrete-concise.com/ubuntu-2/ubuntu-12-04/ubuntu-12-04-how-to-install-the-gnome-session-fallback

اگه مشکل یا سوالی داشتی، راحت باش

علیرضا جمعه 5 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 20:01

سلام
من مینت Cinnamon رو نصب کردم.
خیلی جالب بود در بین این چند تایی که تا حالا امتحان کردم.
300 مگ هم از رم رو هم بیشتر پر نمیکنه.

فقط یه مشکلی انگار توی همه ی لینوکس ها وجود داره و اون هم اینه که اگه هم ویندوز7 داشته باشی و هم یه توزیع از لینوکس دیگه نمیشه چه تو ویندوز و چه در لینوکس سیستم رو هایبرنیت کرد و این خیلی بده به نطرم ،چون من تو ویندوز7 ام یه برنامه ای داشتم که خودش شب ها سیستم رو روشن می کرد و دانلود سر ساعت شروع میشد ولی تنها شرطش این بود که سیستم رو هایبرنیت باید میکردم. که حالا نمیشه دیگه.

باید بگردم ببینم مشابه ای میشه براش توی مینت پیدا کرد یا نه؟

من کلی سوال دیگه هم دارم (با عرض شرمنده گی)
به نظرتون میشه کلا ویندوز رو ترک کرد؟
من فقط میخوام تو اینترنت برم، شب ها رایگان دانلود کنم، فایل های آفیس را باز کنم، فیلم با زیرنویس ببینم، چت کنم و ...
اگه لینوکس همه ی این نیاز های من رو پاسخ بده کلا ویندوز رو ترک میکنم.

شما الان خودتون فقط با لینوکس کار میکنید؟

سلام. اگه سرعت و کارایی رو که دوست داری رو داخلش پیدا کردی خب از همین استفاده کن. خوبی لینوکس اینه که انتخابت خیلی بیشتره

راستش این مشکل رو نمیدونم. اینو تو انجمن بگو شاید بتونن کمکت کنن.
من فقط رو سیستمم همین لوبونتو رو دارم بخاطر همین این مشکل رو تجربه نکردم.

خواهش میکنم. راحت باش
آره. کار سختی نیست، فقط زمان نیاز داری. همین
خب دقیقا همین کارایی رو میکنی که خیلی از ماها هم انجام میدیم. ماها که موشک هوا نمیکنیم
نهایت کاری که من خودم شخصا هر روز از سر صبح تا نصف شب انجام میدم ایناس: وبگردی، آهنگ گوش کردن؛ دنلود فیلم و دیدنشون
همین الانم که دارم برات این پاسخ رو مینویسم درحال دانلود فیلم هستم

آره، من فقط با لینوکس هستم. ولی بهت توصیه میکنم زیاد عجله نکنی.
با لینوکس کار کن ولی ویندوز رو هم دم دستت بزار تا یکم با لینوکس راه بیوفتی. وقتی کامل به محیطش عادت کردی بعد به راحتی میتونی کاملا به لینوکس بیای و ویندوز رو فراموش کنی.
ولی فعلا ویندوزت رو نگه دار ولی در عین حال، سعی کن بیشتر کارات رو با لینوکس انجام بدی.

! masoud شنبه 6 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 22:53 http://shogheparvaz.blogsky.com

سلام
من یه سوال داشتم، لوبونتو 12.4 دارم روی سیتمم، حالا اگه 12.10 رو دانلود کنم بریزم رو فلش بعد موقع نصب بزنم upgrade اطلاعات توی Home و برنامه ها پاک میشه ؟

سلام. قانونا نه، پاک نباید بشه.
ولی اولا این نوع آپگرید رو زیاد توصیه نمیکنن. میگن عامل کندی میشه و توصیه های اکیدی شنیدم که حتما بک آپ داشته باشیم، چون به این نوع آپگرید اطمینانی نیست.

علیرضا یکشنبه 7 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 20:57

سلام مجدد
مزاحم دوباره اومد!

یه برنامه تو ویندوز داشتم به اسم Auto Power On & shutdown که خیلی به درد میخورد. خودش سیستم رو روشن می کرد، خاموش میکرد و ...
چنین مشابه ای توی لینوکس پیدا نکردم. فقط میشد سیستم رو خاموش کرد ولی برنامه ای برای روشن کردن مجدد پیدا نکردم.

منم که خوره ی دانلود رایگان شبانه! اصلا نمی تونم بی خیالش بشم.

حیف شد. خیلی از لینوکس خوشم اومده بود. ولی اینطور که بوش میاد کلی مشکل رو باید حل کنم. و هر طور حساب میکنم به وقتی که باید صرف این کار کنم نمی ارزه!

سلام
این چه حرفیه رفیق. اینجا هستیم برای کمک

دیگه حالا خودت بهتر میدونی
به قول آمریکایی ها: the choice is yours

! masoud دوشنبه 8 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 23:19 http://shogheparvaz.blogsky.com

ممنون از راهنماییتون
پس من چجوری آپگرید کنم؟ فرمت کنم از اول 12.10 رو نصب کنم ؟

خواهش
آره، بهترینش اینه که فرمت کنی و یکبار از اول نصب کنی.

رفیعی پنج‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:57

با سلام
وبلاگ جالبی دارید. من تازه با لوبونتو وارددنیای لینوکس شدم!
لپ تاپ من قدیمی است و مشخصات ۱.۵ گیگ رم و سرعت ۱.۷۷ghz رو داره. یک مشکلی با لوبونتو دارم که بعد از تصب وقتی لوبونتو رو آپدیت میکنم یک مدتی بعد وقتی از توی Synaptic یا مرکز نرم افزاری لوبونتو یک نرم افزاری رو میخواهم نصب کنم اگر در جین دانلود مشکل ارتباط اینترنتی پیدا کنم لوبونتو هنگ میکنه و مجبور میشم که restart کنم که پس از اون دیگه سیستم روی لوبونتو بالا نمی آید تا مجبور میشم که دوباره لوبونتو رو نصب کنم که با این توصیفات دیکه نمی تونم از لوبونتو استفاده کنم
آیا شما میتونی کمک کنی؟

سلام. متشکر
راستش اینو نمیدونم! شرمنده. (تو فروم مطرح کن شاید دوستان بتونن کمکت کنن)

ولی شما بگو:
لوبونتوی شما جدید هست؟‌ (مدت پشتیبانی داره؟)
بعد از نصب آپدیتش کردی؟

مطمئنی هنگ میکنه؟ چون بعد اینکه ارتباط اینترنتی قطع بشه، بعد از اینکه مجدد وصل بشه خودش سعی میکنه دوباره ادامه دانلود رو انجام بده.
و همیچنین هنگ کردن خیلی کم در لینوکس پیش میاد معمولا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد