لوبونتو

اولین مرجع لوبونتو (و LXDE) به زبان فارسی

لوبونتو

اولین مرجع لوبونتو (و LXDE) به زبان فارسی

پیشرفت لوبونتو + لیست آرزو برای نسخه بعدی

به نظر من، لویونتو یکی از بهترین توزیع های لینوکس هستش. نه از جهت اینکه روی هر سیستمی کار میکنه، بلکه از نظر فعالیت تیم توسعه.

اولین توزیع لوبونتویی که من نصب کردم، 11.10 بود. خب این نسخه مشکلات زیادی داشت که خیلی از پست های وبلاگ برای رفع این مشکلات بود، مثل موس سیاه زشت، مشکل تغییر زبان، نبود یک پاور منیجر خوب و ...


اما خوشبختانه تیم توسعه لوبونتو بسیار خوب و فعال عمل میکنه. چندی پیش من به لوبونتو 12.10 کوچ کردم و واقعا تموم این مشکلات برطرف شده بود.
در لوبونتو 12.10 دیگه نیازی به وارد کردن کد برای تغییر زبان ندارید، راه حل گرافیکی برای این مشکل تعبیه شده.
در لوبونتو 12.10 دیگه مانیتور هر 10 دقیقه خاموش نمیشه.
در لوبونتو 12.10 از طریق پاور منیجر میتونید عملکرد سیستم خودتون رو از لحاظ مصرف انرژی تنظیم کنید.

البته من نسخه 12.04 رو تست نکردم، نمیدونم، شاید این مشکلات اونجا حل شده بود و برای من تازگی داشت!!



ناگفته نمونه که مشکلاتی هم موجوده.

1- مدیریت فایل پی‌سی‌من اف‌ام بخاطر آپدیتی که شده، به گزینه Extract Here جواب نمیده.
2- باز هم در مدیریت فایل پی‌سی‌من اف‌ام، وقتی از منوی View حالت نمایش فایل ها و پوشه هارو تغییر بدید، این تغییرات ثبت نمیشه.
3- متاسفانه به دلیل ادقام Additional Driver با Software Source، نصب درایورها کمی با مشکل مواجه شده و بعضی درایورهارو نمایش نمیده.

امیدوارم این مشکلات هم به زودی برطرف بشه.

------------------

کاربران جامعه لوبونتو در حال تهیه یک لیست هستن. این لیست شامل امکاناتی میشه که شما دوست دارید در نسخه بعدی لوبونتو (لوبونتو 13.04) ببینید.

به این لیست برید و هرچیزی که فکر میکنید در نسخه بعدی لوبونتو مورد نیازه پیشنهاد بدید، تمام پیشنهادها توسط تیم توسعه بررسی میشه و در صورت امکان به نسخه بعدی لوبونتو اضافه میشه: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=2077003

نظرات 4 + ارسال نظر
omidkh شنبه 18 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 20:30

به نظر منم بهترینه

omidkh سه‌شنبه 5 دی‌ماه سال 1391 ساعت 14:39

دیر به دیر آپدیت می کنی داداش؟

راستش وقت زیادی ندارم. مطلب هم خب زیاد نیستش.
البته یه چندتا مطلب برای زیباسازی لوبونتو و افکت های گرافیکی رو مد نظر دارم، یکم سرم با درسا و کلاسا خلوت تر بشه ایشاا... اونارو ترجمه میکنم.

حسین ارشد پنج‌شنبه 1 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 19:45

آقا مهرداد سلام،خدا قوت
خیلی استفاده بردم.من در حال حاضر نسخه 14.04 رو نصب کردم و دارم باهاش کار میکنم.و در بین خانواده های اوبونتو(لوبونتو) وبلاگی بسیار عالیه هستش.من قبلتر بروی زوبونتو بودم که اونجا تقریبن هیچ مطلبی جهت آموزش پیدا نمیکردم.امیدوارم دوباره برگردی اینجا مطلب بدی.
سپاس فراوان یاعلی مدد

حسین ارشد شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 22:24

سلام و خدا قوت
آقا مهرداد من خیلی از وبلاگت و نوشته‌هات استفاده بردم.
فقط به اندازه توان و سلیقه "یه فاوآیکون favicon" ساختم و لینکش رو در زیر قرار دادم.(حیف بنظرم وبلاگ مرجع فارسی لوبونتو،آیکون مرورگر نداشته باشه).با سپاس فراوان
http://www.favicon.cc/?action=icon&file_id=745931

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد